Xfinity Mobile: 아이폰 핫스팟 문제 해결
Xfinity Mobile: 아이폰 핫스팟 문제 해결
(Xfinity Mobile: iPhone Personal Hotspot Troubleshooting)
(이 포스팅은 미국 지역에 국한된 내용이라서 영문 번역을 추가합니다.)
WiFi 를 사용할 수 없지만 전화 사용이 가능한 지역에서, 스마트폰 전화는 모바일 데이터를 사용하여 다른 스마트폰, 태블릿, 컴퓨터를 접속할 수 있는 WiFi 공유기로 사용될 수 있습니다. 이 방법으로 인터넷 연결을 공유하는 것을 테더링 또는 개인용 핫스팟 이라고 합니다. Xfinity Mobile을 비롯한 대부분의 통신사에서 이 기능을 제공합니다.
In the areas where WiFi is not available but phone connections is, smart phones can be a WiFi access point allowing the WiFi connection to other phones, tablets, and computers using its mobile data plan. This kind of shared internet connection is called "tethering" or "personal hotspot." Most mobile carriers including Xfinity Mobile offer this feature.
설정 방법은 무척 쉬워서 설정 ⇒ 셀룰러 ⇒ 개인용 핫스팟 메뉴로 가서, On 으로 하고 WiFi 암호를 지정하면 끝입니다.
Its setup is supposed to pretty straightforward. All you need to do is go to Settings ⇒ Celluar ⇒ Personal Hotspot menu, then turn it on and set the WiFi password.
예전에 Verizon사를 사용할 때는 아무 문제가 없었고, Xfinity로 옮긴 후에도 한동안 잘 썼는데, 몇달 만에 쓰려고 하니 아이폰에서 개인용 핫스팟 메뉴가 비활성화 되어 있었습니다. 사용중인 안드로이드 전화가 2개, 아이폰이 3개인데 (6, X, 11 pro) 안드로이드 전화는 모두 문제가 없었고, 아이폰은 모두 같은 문제가 있었습니다. 통신사의 웹페이지로 가서 설정하라는 안내문이 있지만 가보면 해결할 수 있는 내용이 없습니다.
I had no problem in its use when I was using Verizon Wireless as my phone carrier. It worked well for a while even with Xfinity Mobile. However, when I tried to use it recently after a few months of no-use, I found that the hotspot menu was disabled. My family has 2 Android phones and 3 iPhones (6, X, and 11 pro). All Android worked properly and all iPhones had the same issue. It says to visit the carrier's web page to enable it but the page has no contents to resolve it.
Xfinity 소비자 상담은 온라인 채팅으로 시작하는데, 즉시 접속이 되지만 기술적인 문제는 해결되는 경우가 거의 없습니다. 이 문제의 경우 상담원(agent)과 전화 상담을 해야 하고 반드시 2단계로 격상시켜야 해결이 됩니다. (888) 936-4968 로 전화했습니다. 주 7일 24시간인 것은 좋은데 대기 시간이 길게는 몇시간도 걸립니다. 이른 아침시간이 덜 분주하다고 합니다. 서부 시간으로 아침 7시 쯤 전화해서 1단계 상담원 연결될 때까지 20분 정도 기다렸고, 곧바로 2단계 격상 신청을 했습니다. 전화 끊고 약 40분 후에 2단계 상담원이 전화를 걸어왔고, 전화기 3개의 설정을 Xfinity 측에서 변경하는데 10분 정도 소요되었고 전화기를 껐다 켜니 정상적으로 작동이 되네요. 넷트웍 설정을 초기화할 필요 없습니다.
The customer service of Xfinity Mobile starts with the on-line chat. It connects immediately but technical problems seldom get resolved by chat. This specific problem needs a phone call with a human agent and definitely needs to escalate to tier-2. I called (888) 936-4968. It's great that it's available 24/7 but the wait time can be a few hours. Early morning is the best time to call. I called at 7am PST and waited for 20 minutes to reach a tier-1 agent. I immediately asked for escalation to tier-2. I got a call from a tier-2 agent, 40 minutes after hang-up. It took about 10 minute for Xfinity to update the settings for 3 phones. After reboot, the personal hotspot worked. You don't need to reset the network setting.
Xfinity 에서 구입한 전화기의 경우 문제가 있을 가능성이 적고, "내 원래 전화기 사용"의 경우 1단계 상담원이 확인/해결할 수 없는 내용이라 문제가 된다고 합니다. 두가지를 확인/수정 해야 하는데 첫번째는 전화기의 IMEI (단말기 고유번호) 정보가 Xfinity 에 제대로 등록되어야 하고, 두번째는 전화기 종류에 맞는 넷트웍으로 설정이 되어야 합니다. 안드로이드와 아이폰이 사용하는 넷트웍이 다른데, 기본 설정값이 안드로이드로 되어 있는듯 합니다.
The phones purchased at Xfinity unlikely have the problem. In case of BYOD (Bring Your Own Device), however, it can have the problem because this setting is not what the tier-1 agent can check or change. Two things need to be checked & updated. First, the correct IMEI (International Mobile Equipment Identity) of your phone needs to be registered at Xfinity. Second, the network choice needs to be consistent with the OS type of the phone. Xfinity uses different networks for Android and iOS. The default value seems to be Android.
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